Dominicaaaaaa

4 februari 2013 - Roseau, Dominica

Dominica.......groen, groen en nog eens groen!
Bij aankomst op het vliegveld staat mij een taxirit te wachten van ruim 1,5 uur. De taxi deel ik met locals en al snel raken we in gesprek. Het werd een sightseeing tour met drie geweldige lokale gidsen. Vanaf de kust begint direct het regenwoud, wat alleen nog maar intenser wordt als we de binnenlanden inrijden. Ook de armoede wordt duidelijk, de kleine houten vervallen hutjes in de berm zijn allemaal bewoond en er wordt me uitgelegd hoe deze mensen (over-)leven. In mijn hotel wordt ik hartelijk ontvangen door een oudere dame en haar nichtje. Aangezien het zondag is en er dan geen bussen rijden, blijf ik in de buurt van het hotel en ga de omgeving wat verkennen.
Ze weten in ieder geval wel wat steile hellingen zijn... 25%! Dat zijn mijn hollandse kuitjes niet zo gewend ;-) In de avond heb ik een heerlijke Creoolse maaltijd gegeten met de eigenaresse en gesproken over het leven op Dominica. Ze geeft me goede en zinvolle tips voor de natuurparken, heel handig!
De volgende ochtend heb ik de stad wat verkend. Al snel raak ik aan de praat met een paar echte rastafari's en zij vertellen mij over de geschiedenis van het land, de slavernij, hun geloof in Jah en hoe de laatste decennia's de rastafari's veranderd zijn. Na een flink aantal uren praten en genoeg biertjes achter de kiezen ga ik terug naar mn verblijf om lekker een hapje te koken en te genieten van de zonsondergang in mn hangmat.
De dagen erna heb ik diverse mooie wandelingen gemaakt naar watervallen, mooie tropische regenwouden en bergmeren, prachtig!!! Zo groen, maar vooral ook zo fris door de constante aanwezigheid van regen elke dag. Ook in het droge seizoen. Unesco heeft Dominica niet voor niets op hun werelderfgoed lijst gezet.
Al met al na ruim een week hier te zijn geweest...prachtig land, mooie indrukken, geweldige mensen...en....lang nog niet alles gezien. Ik kom terug, zeker weten!!
Op naar het volgende avontuur, Saba, Nederlands grondgebied.

1. Marry:
    11 februari 2013
    Wat super mooi !!!!! en wat een heerlijke warmte.
    Ik kan me voorstellen dat je er weer eens naar terug gaat, het maakt niet uit hoe lang je op vakantie gaat je hebt altijd te kort tijd !!!
    Maar dan heb je weer een reden om weer eens op pad te gaan.
  2. Anja:
    11 februari 2013
    En wij hier maar in winters weer verblijven en hard werken!
    Geweldig meis, lekker genieten!
    Groetjes