bestemming bereikt!

13 januari 2013 - Scarborough, Trinidad en Tobago

Bestemming bereikt! Na 24 uur onderweg te zijn; met 3 vluchten, lange uren bij de douane, vele vragen over het verschil in eindbestemming/vertrekpunt ("No sir, i've got no intentions to stay here illegal") ben ik vrijdagnacht in Trinidad aangekomen :-)!
Trinidad staat bekend om zijn feesten, muziek, rondhangen en slap ouwehoeren (hier genaamd: Lime and Wine).
Dat van bijna alles een feestje word gemaakt werd mij tijdens de landing in Port of Spain al duidelijk toen een medepassagier tijdens het raken van de landingsbaan begonnen juichen: "Free at last! Free at last! Free my brown monkey ass!" Dit ging gepaard met luid gejuich van zijn familie en bracht een glimlach op iedereens gezicht :-D
Bij m'n guesthouse werd ik vriendelijk opgewacht en via de, met kerstlichtjes en Maria beelden gedecoreerde, woonkamer naar mijn kamer gebracht. Ik ben hier 1 dag, welke ik besteed heb aan sightseeing in de stad en het regelen van mijn ferry ticket voor morgen. Op naar Tobago.....op naar Berenice, Idris en Finn!! Met een backpack welke voor 1/3 gevuld is met materiaal voor hun boot, kado''tjes voor Finn van een vriendinnetje en vriendje en wat Hollandse lekkernijen. Lekker bijkletsen,varen, zwemmen en genieten.....Ik heb er zin in!

Na een leuke namiddag op de veranda met Cathy, een hapje eten gekookt met de anderen logés uit t guesthouse, om daarna snel mn bedje in te gaan. Morgen vroeg uit de veren,voordat het te warm wordt om ook maar iets te doen. Van het vriespunt in Nederland naar hier  32 à 34 graden is ff acclimatiseren....

Na  een lekkere nachtje slapen ben ik op de ferry gestapt en genoten van het mooie uitzicht! We werden vergezeld door dolfijnen onderweg en vele zeezieke mensen aan boord ;-{

In de haven zag ik ze liggen......de Dix Bay!! Na wat gedoe met de douane, kon ik eindelijk in de kleine boot stappen om te enteren op de Dix Bay...... (wordt vervolgt....slecht internet...)