Blauwer dan blauw

24 januari 2013 - Union Island, Saint Vincent en de Grenadines

.....de zon gaat onder, de zeilen zijn gehezen en de wisseling van de wacht is ingedeeld voor een nachtje zeilen. Tegen de verwachting in gaan we gemiddeld 6,5 knopen. Tijdens de eerste wacht komt Berenice ons zeggen dat er dolfijnen zijn. Beneden in de boot is hun sonargeluid te horen! Na wat turen in het donker zijn de dolfijnen te zien....donkere schimmen die het water uitspringen. Erg gaaf!            Het heeft wel iets magisch, dat nachtzeilen; de boot doet zijn ding, de maan verlicht de zee alsof het een gloeilamp is, oplichtende plankton deeltjes in het water alsof het glitters zijn en het enige geluid wat je hoort is de boot die door het water 'snijdt' en de wind in de zeilen.
De tocht verloopt verder zonder problemen en rond 8.30 uur varen we de haven van Union Island binnen. Pffff....wel even wennen hoor! De haven ligt vol met grote boten en catamaran's. Doordat dit een veel bezocht gebied is, ook door grote wereldsterren, gaat het inklaren bij de douane gelukkig veel sneller.
Gezien de drukte besluiten we gelijk weer te vertrekken. We gaan naar de eilanden Tobago Cays. Wat een goed besluit!! Het water heeft alle mooie kleuren blauw die je kan bedenken en het is een gebied waar een grote groep schildpadden leeft. Dus, hup de snorkels op, en het water in! Die dag hebben we ze onder water niet kunnen spotten, maar in de namiddag zien we vanaf het voordek om de zoveel minuten een aantal schildpadden boven komen om lucht te happen. Dit zorgt ervoor dat er om de haverklap wordt gewezen "Kijk, daar is er weer één', en zijn de anderen net te laat om de schildpad te spotten. De hoeveelheid boten begint al een beetje te wennen en laten we eerlijk zijn....al die boten zijn er natuurlijk niet voor niets!!
We gaan deze dagen in standje 'super relaxt' B-)! Door het rif wat om ons heen ligt, liggen we met windkracht 5 evengoed rustig, wat erg fijn slapen is.
Tijdens het snorkelen zien we diverse mooie vissen, roggen en ja.... eindelijk....ook schildpadden zwemmen. Finn snorkelt als de beste en we genieten allemaal van de mooie onderwaterwereld. Zo mooi helder is het water, echt prachtig!
Na 12 dagen aan boord stap ik af op Union eiland, om met de ferry naar het hoofdeiland te gaan, St.Vincent. Het is helemaal wennen om in een bed te liggen wat niet beweegt, ik wordt er even draaierig van.                                                    De volgende ochtend gaat de wekker alsof ik een vroege dienst heb :-$ met als doel, m'n vliegtuig halen naar St. Lucia....

1. Anja:
    30 januari 2013
    He meis,

Wat klinkt het allemaal fantastisch en wat zien de foto's er heerlijk uit.
    Na zeer koude, witte winterse uitspattingen hier. Met nu een vervolg van herfstachtige wind en buien ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers op jou.
    Geniet lekker en blijf je verhalen en foto's delen dan geniet ik stiekem gewoon een beetje mee!

Knuf Anja
  2. Mirthe:
    2 februari 2013
    Jeetje joh, wat klinkt dat allemaal heerlijk en ziet het er heerlijk uit op ff foto's!! Geniet ervan hoor!! X
  3. Irene:
    9 februari 2013
    Hoi Elna,
    ik maar wachten tot ik bericht kreeg van een nieuw verhaal op je blog...nou dat werkt dus niet. Maar ik heb ze nu gelzen, wat heerlijk om allemaal te lezen en wat schrijf je leuk!!
    Ja en over je onderwater avonturen kan ik alleen maar smullen.....
  4. Sylvia:
    10 februari 2013
    Wat een geweldige reis zeg, prachtige foto's en in het echt is het natuurlijk nog mooier....! Geniet er lekker van, hier schijnt nu ook de zon maar het is -1, dus geen bikinitemperatuur....
    X Syl