Saba

10 februari 2013 - Windward Side, Saba, Anguilla

Na een overstap op St. Maarten ben ik in een klein vliegtoestel gestapt, voor slechts 18 personen. Met enige gezonde spanning stap ik in. Ik heb nog nooit in zo'n klein vliegtuigje gezeten en dan ga ik ook nog eens landen op de kortste landingsbaan die er is....op een klif! Mmm...ben benieuwd... conclusie:WAT ONWIJS GAAF!! Het is net of het toestel de klif raakt met zn vleugel en volledig stil hangt in de lucht, voordat hij land. Maar het verloopt helemaal perfect en binnen tien minuten sta ik buiten het 'vliegveld' en wordt ik opgehaald door Donna. Wat een lekker enthousiast mens, ik voel me gelijk welkom en het voelt zelfs als thuiskomen. Het dorpse gevoel, iedereen kent elkaar en is behulpzaam. Bij El Momo wordt ik wederom ook zeer vriendelijk en open ontvangen. Dit moet wel een leuk verblijf worden!
De dagen op het eiland vliegen voorbij met mooie wandelingen op de trails, de klim naar boven op Mount Scenery en lekker lezen bij het zwembad. De cottages zijn zo goed als vol en er is een leuke sfeer onderling wat gestimuleerd wordt door de mogelijkheid om 2x per week gezamelijk te eten. DJ en Joost koken dan een heerlijke veganistische maaltijd. Erg leuk, lekker maar vooral ook gezellig! Bij de cottages is er geregeld visite van allerlei ,kruipende wildlife, erg leuk en soms wat verassend als het donker is er;-)

Saba had voorheen geen autoweg en alles werd gedaan via de trails die over het eiland lopen. Na een aantal trails te hebben gelopen....wow...respect. Met goede schoenen aan en slechts een klein rugzakje zijn ze best wel pittig op sommige stukken. Laat staan dat je nog veel meer te vervoeren hebt en meerdere malen op en neer moet.
Nu is t mijn laatste dag alweer...vanmiddag ga ik met de ferry terug naar St.Maarten en mag daar overnachten bij Ria en Bart, een Nederlandse stel wie ik heb ontmoet bij El Momo en voor een aantal jaar naar St.Maarten zijn vanwege werk. Erg lief en fijn!

1. Anja:
    11 februari 2013
    Wat gezellig om allemaal nieuwe mensen te ontmoeten.
    Sociaal netwerk verbreding....is wel wat anders dan Groningen of Friesland.